fbpx

Trend News: Technologické trendy, ktoré menia turizmus

Boli časy, keď dobrodruhovia potrebovali na svoje cesty mapy a kompasy. Dnes jediné, čo cestovateľ potrebuje, je mobilné zariadenie alebo notebook. Vďaka obrovskému množstvu aplikácií a webových platforiem so všetkými potrebnými funkciami je dnes cestovanie jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.

Cestovný ruch je oblasť, ktorú pandémia koronavírusu zasiahla najviac. Aj to je jeden z hlavných dôvodov, prečo sa celé odvetvie  bude snažiť priniesť v najbližšom období inovácie s cieľom prilákať viac turistov

Mení sa však nielen priemysel, ale aj zvyky turistov.  Protipandemické opatrenia ovplyvňujú rozhodovanie cestovateľov pri výbere destinácií a ubytovania a firmy  sa  musia na tieto zmeny pripraviť. Poďme sa pozrieť na niektoré z technologických pokrokov a trendov, ktoré budú najbližšie obdobie formovať odvetvie cestovného ruchu.

Kľúčové trendy, ktoré sú zárukou úspechu

VR (Virtuálna Realita)

Aj keď sa VR na začiatku používala primárne na hry a zábavu, dnes je už silným obchodným nástrojom v mnohých odvetviach. Interaktívne VR mapy a prehliadky hotelov sú stále obľúbenejšie. Majitelia hotelov majú tendenciu vytvárať 360° fotky a videá s prehliadkami miestností a interiéru. Cestovné kancelárie ponúkajú turistom virtuálne prehliadky miest a krajín, ktoré im pomôžu s plánovaním trasy. Táto služba pomáha zlepšovať zákaznícke služby a prispieva k personalizácii, ktorú zákazníci oceňujú. 

Vzhľadom na súčasnú situáciu, mnohé podniky, múzeá či galérie neustále čelia hrozbe, že budú musieť svoje prevádzky zatvoriť.  Pre mnohých z nich je virtuálna realita spôsob, ako si udržať aspoň čiastočnú návštevnosť. Využitie VR v každodennom živote stúpa, pretože umožňuje zažiť vzdialené miesta z pohodlia domova.

Cestovné kancelárie 

Cestovné kancelárie môžu vďaka VR  jednoducho propagovať svoje destinácie. Svojich zákazníkov môžu inšpirovať k cestovaniu tým, že im ukážu to najlepšie z krajiny a vytvoria tak simulovaný zážitok, vďaka ktorému bude každý zanietený cestovateľ chcieť toto miesto navštíviť aj osobne.

Hotely

Hotely a poskytovatelia ubytovacích služieb by mali o VR premýšľať ako o spôsobe, akým môžu zákazníkovi ukázať, čo od daného miesta môže očakávať. Skvelým využitím VR môže byť ukážka  ponúkaného ubytovania, polohy alebo zariadení.

Letecké spoločnosti

Už existujú príklady toho, ako letecké spoločnosti používajú VR pre zábavu vo svojich salónoch a lietadlách. Čakanie je tak pre pasažierov oveľa príjemnejšie, pretože môžu napríklad sledovať film a cítiť sa pri tom ako v kine.

Je mnoho rôznych spôsobov, ako možno VR v tejto oblasti využívať a sme si istí, že jej používanie bude v nasledujúcich rokoch na vzostupe. Pokiaľ vás oblasť VR zaujala, radíme vám naskočiť na tento trend čo najskôr. Interaktivita vám môže poskytnúť výhodu oproti konkurencii, ktorá ešte nevyužíva tieto druhy technologických trendov naplno.

AR (Rozšírená Realita) 

Hlavný rozdiel medzi VR a AR je ten, že AR nenahrádza prostredie v skutočnom svete, ale ho skôr dopĺňa a rozširuje. Jedným z hlavných plusov tohto technologického trendu je, že je lacnejší a dostupnejší ako VR, keďže vyžaduje iba smartfón alebo tablet s prístupom na internet. 

AR napríklad pomáha turistom s prekladmi do rôznych jazykov, či s navigáciou po meste – to všetko za pomoci kamier a aplikácie Mapy Google, ktorá po nasmerovaní smartfónu na dané miesto zobrazí o pamiatke podrobnosti a dôležité informácie.

Big Data (Veľké Dáta)

Big Data  je v súčasnosti  jedným z najdôležitejších trendov pre odvetvia súvisiace so zákazníckymi službami. Keďže personalizácia sa stáva najvyššou prioritou, vzniká potreba zhromažďovať a spracovávať obrovské množstvo údajov. Cestovatelia zanechávajú recenzie a spätnú väzbu o hoteloch, cestovných kanceláriách, reštauráciách, rôznych galériách a múzeách. Ak je firma schopná tieto informácie správne analyzovať, môžu byť použité pre zlepšenie ich služieb.

Páči sa vám, čo čítate?

Prihláste sa k odberu a majte prehľad o najnovších technologických trendoch

Odvetvie cestovného ruchu zbiera obrovské množstvo údajov, ktoré môže poskytnúť prehľad o tom, ako zákazníci premýšľajú, a aké sú ich nákupné návyky. Čím viac o nich budete vedieť, tým lepší zážitok im môžete  ponúknuť.

Môže to byť skvelý nástroj na maximalizáciu výnosov. Keď vezmete interné údaje, ako je historická obsadenosť a súčasné rezervácie, a skombinujete ich s externými údajmi, ako sú informácie o miestnych udalostiach a sviatkoch, budete schopní efektívnejšie predpovedať dopyt a budete podľa toho môcť nastaviť vašu obchodnú stratégiu.

Kombináciou internej spätnej väzby a sledovaním interakcie vašich zákazníkov online môžete tiež ľahko porozumieť tomu, čo je potrebné zlepšiť, a čo je potrebné zachovať.

Big Data vám zároveň umožňuje doručiť zákazníkovi osobnejšie reklamy na správnom mieste a v správnom čase, čo pomáha zefektívňovať marketing vašej firmy.

Hlasová technológia 

Smartfóny, inteligentné reproduktory a AI asistenti pomohli zvýšiť relevanciu hlasového vyhľadávania. Stále viac cestovateľov využíva hlasové vyhľadávanie na rezerváciu leteniek, hotelových izieb a cestovných zážitkov. Zakomponovať hlasové vyhľadávanie na vašu webovú stránku preto môže byť jej zaujímavým ozvláštnením.

Google uvádza, že viac ako 70 % ľudí, ktorí vlastnia zariadenie podporujúce hlasové ovládanie, ho používa každý deň. 

Navyše, hlasové ovládanie zohráva rastúcu úlohu aj v zážitkoch z cestovania. V hotelových izbách je možné pomocou hlasom ovládaných zariadení regulovať osvetlenie a kúrenie, alebo získavať turistické informácie bez osobného kontaktu. Tento trend sa bude pravdepodobne postupne rozširovať aj do ďalších oblastí tohto priemyslu.

IoT (Internet vecí)

IoT je systém, ktorý nielen umožňuje prepojiť mnoho zariadení, ale aj z nich vytvára jedinečný ekosystém. Takáto technológia ponúka vysokú úroveň personalizácie a používatelia môžu všetko jednoducho ovládať iba pomocou jedného zariadenia. Využitie nájde napríklad počas letu, kedy umožní cestujúcim nastaviť teplotu klimatizácie alebo polohu sedadla iba jeden ovládač. V hoteli zase môžu hostia pomocou jedného inteligentného zariadenia ovládať celú izbu, alebo sa môžu ubytovať za pomoci elektronického kľúča bez toho, aby museli čakať na odbavenie na recepcii. 

AI (Umelá Inteligencia) 

Desaťročie dozadu sa plynulá a efektívna komunikácia človeka s robotom javila ako niečo zo sci-fi filmu – dnes je realitou. Umelá inteligencia naberá v turizme mnoho podôb – od chatbota integrovaného na webovej stránke, až po skutočného robota, ktorý vám odnesie kufre do vašej izby.

Chatboti

Najpoužívanejším a najčastejším typom AI sú chatboti, ktorí môžu byť veľkým pomocníkom aj pre vaše podnikanie. V biznise ich môžeme vnímať ako nepretržitých pracovníkov, ktorí pomôžu cestujúcim rýchlo a jednoducho získať odpovede na často sa opakujúce otázky. Chatbota môžete umiestniť na webovú stránku alebo na vašu stránku na Facebooku.

Vďaka chatbotom tak vytvárate nepretržitú zákaznícku podporu a podporujete tvorbu priamych rezervácii. 

Roboty

Investície do autonómnych robotov, môžu byť skvelým nástrojom na zvýšenie spokojnosti vašich zákazníkov. Možností je mnoho –  od robota, ktorý vám odnesie osobné veci do izby, až po robotického vrátnika či asistenta vyrobeného pre letiská alebo cestovné kancelárie.

Roboty nájdu svoje využitie aj v interiéroch. Niektoré moderné hotely majú klimatizáciu, ktorá na základe analýzy vašej telesnej teploty reguluje teplotu v miestnosti. To dodáva hosťom personalizované skúsenosti, ktoré vás odlíšia od konkurencie.

Rovnako ako u mnohých ďalších technologických trendov v odvetví cestovného ruchu, využitie robotov sa v kontexte pandémie zvýšilo najmä preto, že majú potenciál obmedziť medziľudský kontakt.

Na záver

Pre spoločnosti pôsobiace v oblasti cestovného ruchu je v súčasnosti nevyhnutné držať krok s najnovšími technologickými riešeniami. Implementácia vyššie uvedených trendov vám umožní poskytnúť vašim zákazníkom najlepšie možné skúsenosti. Na oplátku vám zas pomôže optimalizovať výkonnosť firmy a maximalizovať príjmy, čo môže byť v období ďalšieho nepriaznivého vývoja pandemickej situácie pre vaše podnikanie kľúčové. 

Top