fbpx

10 dôvodov prečo aj vaša firma potrebuje mobilnú aplikáciu

1. Mobilné aplikácie sú každým rokom populárnejšie

Apple spustil svoj AppStore pre mobilné aplikácie v roku 2008. V tom čase obsahoval len 500 základných aplikácií na stiahnutie. Odvtedy už uplynulo zopár rokov a podľa štatistiky uverejnenej portálom App Annie sa aktuálny počet registrovaných aplikácií v Apple AppStore vyšplhal až na vyše 2,2 milióna.

V Google Play sa momentálne čísla pohybujú na úrovni približne 2,6 milióna mobilných aplikácií k dispozícii na stiahnutie.
Tieto populárne virtuálne obchody ročne zaznamenajú približne až 194 miliárd stiahnutí. (Zdroj App Annie) My všetci k tomuto rastúcemu trendu dennodenne prispievame.

2. Vaša značka neustále pred očami zákazníkov

Len sa na krátko zamyslime ako často počas dňa využívame mobilné aplikácie. Potrebujeme poslať správu, zavolať si, niečo vybaviť, spočítať, poznačiť si do kalendára, prečítať si, prezisiť, zavolať si taxík, kúpiť lístok na MHD, spýtať sa Google.

mobilné aplikácie

V dnešnej dobe už takmer na všetko využívame mobilné aplikácie. Na ich používanie sme si tak zvykli, že si bez nich nevieme predstaviť každodenné fungovanie a bežné rutinné úkony automaticky presúvame do digitálneho prostredia.

V Apple AppStore sa momentálne čísla pohybujú na úrovni približne 2,2 milióna mobilných aplikácií k dispozícii na stiahnutie. V Androidovom Google Play sa vyšplhal až na vyše 2,6 milióna.

Hoci nevyužívame všetky nainštalované aplikácie vo svojich telefónoch, už len tým, že skrolujeme na ploche obrazovky, na podvedomej úrovni do našej mysle vpúšťame rôzne obrazy, vrátane dobre nadizajnovaných ikoniek. Tento fakt môžete využiť vo svoj prospech a tak si budovať povedomie svojej značky, byť zákazníkom doslova neustále na očiach, hoci si to ani nemusia uvedomovať.

3. Zvyšuje hodnotu vášho produktu či služby

Mobilné aplikácie pomáhajú zvyšovať hodnotu produktu či služieb, ktoré svojim zákazníkom poskytujete. Užívateľsky prívetivé prostredie mobilnej apky je pohodlným nástrojom, cez ktorý viete ešte jednoduchšie, rýchlejšie a efektívnejšie marketovať vlastné služby či produkty svojim klientom.

Vďaka mobilnej aplikácii máte k dispozícií celú paletu rôznych funkcionalít, ktoré absentujú pri webovej stránke a vy ich môžete využiť pre ešte lepší používateľský zážitok, čo vedie k vyššej spokojnosti zákazníka, zvyšuje hodnotu vášho produktu či služby a v neposlednom rade vaše predaje.


4. Nárast predajov

Mobilná aplikácia je zároveň novým predajným kanálom cez ktorý môžete výrazne ovplyvniť predaje vašej firmy. V závislosti od veľkosti vášho zákazníckeho publika môže mať mobilná aplikácia pomerne významný vplyv na obrat spoločnosti.

Mobilné aplikácie pomáhajú zvyšovať hodnotu produktu či služieb, ktoré svojim zákazníkom poskytujete.

mobilné aplikácie

Vďaka implementácií akciových a zľavových ponúk, kupónov a push notifikácií môžete cez mobilnú aplikáciu svojich zákazníkov ďalej motivovať, aby u vás opätovne nakúpili.
Skrátka, je pre vás veľmi jednoduché priamo kontaktovať všetkých používateľov, ktorí si vašu mobilnú aplikáciu nainštalovali.

Napríklad mnohé firmy v praxi využívajú moderné funkcionality aplikácií ako napríklad geolokáciu, ktorá im umožňuje svojich používateľov notifikovať so špeciálnymi ponukami, ak sa nachádzajú v blízkosti ich predajne či kancelárie.

K ďalším populárnym funkcionalitám patrí realizácia mobilných platieb, ktorých popularita rapídne rastie. Ľudia už viac nechcú tráviť zbytočne veľa času „fyzickým“ nakupovaním, pretože rovnaké veci si vedia zakúpiť z pohodlia domova pri šálke kávy.

5. Budovanie zákazníckeho publika

Vďaka mobilnej aplikácií si viete ešte efektívnejšie budovať vzťahy so zákazníkmi bez ohľadu na to, kde sa fyzicky nachádzajú. Už si viac nepotrebujú pamätať meno vášho webu ani ho hľadať v google, veď predsa majú na ploche svojho telefónu vašu ikonku.

mobilné aplikácie

Každý nový používateľ, ktorý si vašu mobilnú aplikáciu nainštaluje tak vstúpi do vášho „informačného priestoru“. Od teraz s vami môže byť kedykoľvek v kontakte, doslova vďaka jednému kliku v telefóne. Vzhľadom na túto skutočnosť je preto vhodné využívať rôzne metódy na zvýšenie počtu inštalácií aplikácie.

Firmy využívajú moderné funkcionality aplikácií ako napríklad geolokáciu, ktorá im umožňuje svojich používateľov notifikovať so špeciálnymi ponukami, ak sa nachádzajú v blízkosti ich predajne či kancelárie.

Na svojej webstránke môžete napríklad zákazníkom ponúknuť určité výhody, zľavy a odmeny výmenou za jej stiahnutie. Kombinácia „webstránka + mobilná aplikácia“ tak môže vašej spoločnosti prinášať dvojnásobné dividendy. Vďaka vyhľadávačom na váš web získate zákazníkov, ktorí sa po stiahnutí mobilnej appky stanú členmi vášho partnerského programu, a to vám ďalej umožní so zákazníkmi ešte cielenejšie pracovať.

Páči sa vám, čo čítate?

Prihláste sa k odberu a majte prehľad o najnovších technologických trendoch

6. Mobilné aplikácie ako nový marketingový a komunikačný kanál

Vývoj mobilnej aplikácie môže pre vašu firmu znamenať získanie nového marketingového a komunikačného kanálu. Vďaka rôznym marketingovým kampaniam viete smerovať pozornosť svojich zákazníkov na vašu značku – váš brand. Týmto spôsobom si rozšírite svoje potenciálne zákaznícke publikum a vybudujete si s nimi pevnejšie vzťahy.

Vývoj vlastnej mobilnej aplikácie je taktiež významným reklamným krokom vpred, keďže vám umožní využívať ďalšie marketingové nástroje vo svoj prospech. Okrem spomínaného zasielania rôznych akciových ponúk, zliav či noviniek ju môžete využiť na získavanie spätnej väzby od jej používateľov.

Môžete napríklad vytvoriť rôzne typy prieskumov, umožniť používateľom hlásiť chyby a podobne. Spätná väzba od zákazníkov vám poskytne cenné informácie pre vylepšenie vašich služieb či produktov.

7. Optimalizácia biznis procesov

Ďalším veľkým benefitom vývoja mobilnej aplikácie na mieru je zefektívnenie firemných procesov. Napríklad, môžete si dať vyvinúť mobilnú aplikáciu slúžiacu pre efektívnejšiu kolaboráciu zamestnancov v rámci tímu, ako aj monitorovanie a správu interných procesov, výmenu a zdieľanie súborov, dokumentov, úloh a ďalších informácií naprieč rôznymi oddeleniami, komunikáciu s interným informačným systémom a podobne.

mobilné aplikácie

Mobilné aplikácie sa dajú efektívne využiť na zorganizovanie a automatizáciu viacerých úloh v rámci spoločnosti. Možností ich využitia je naozaj mnoho. Tvorba mobilných aplikácií zameraných výlučne na použitie v rámci interných kruhov spoločnosti je už dnes pomerne bežnou praxou.

8. Budovanie lojality zákazníkov

Každá firma potrebuje získavať nových klientov, a na druhej strane udržiavať kontakt s aktuálnymi a budovať si ich dôveru. Ak im napríklad umožníte rezervovať si stôl, objednať si jedlo alebo zaplatiť za svoju objednávku pohodlne prostredníctvom mobilnej aplikácie vo svojom telefóne, odovzdáte im kvalitnú pridanú hodnotu a zároveň zvýšite ich dôveru vo vašu značku.

Vaša neustála interakcia so svojimi klientami zvyšuje ich lojalitu voči vašej firme a tá v konečnom dôsledku stimuluje vaše predaje.

Integrujte do aplikácie vernostné programy a tak svojich zákazníkov motivujte u vás znova nakúpiť. Môžete na to plne zúžitkovať funkcionality vašej mobilnej aplikácie.
Ak chcú získať ďalšie informácie o vašej firme ,jej službách a produktoch, mobilná aplikácia im to umožní bezproblémovo 24/7 a vy tak ušetríte na zákazníckej. Vaša neustála interakcia so svojimi klientami zvyšuje ich lojalitu voči vašej firme a tá v konečnom dôsledku stimuluje vaše predaje.

9. Mobilné aplikácie ako konkurenčná výhoda

Nie všetky spoločnosti v plnej miere využívajú potenciál svojich vlastných webových stránok, nehovoriac o mobilných aplikáciách. Mnohé spoločnosti ich dokonca považujú za úplne zbytočné! Konkurencia v tejto oblasti je ešte stále pomerne nízka, a tento fakt môžete využiť vo svoj prospech.

Ak dokážete byť medzi prvými vo svojej branži a začnete mobilnú aplikáciu používať ako marketingový a predajný nástroj, môžete s istotouposilniť svoju pozíciu na trhu aj do budúcnosti. V dnešnom vysoko konkurenčnom svete je potrebné využiť čo najviac príležitostí na zvýšenie povedomia o svojej značke.

10.Zdroj hodnotných analytických dát

Vývoj mobilnej aplikácie môže mať pre vašu firmu benefit v podobe cenného zdroja užitočných informácií, ktoré môžete získať vďaka integrovaným nástrojom na sledovanie správania sa svojich zákazníkov. Tieto dáta potom viete ďalej využiť na analytické účely.

Napríklad môžete zistiť o ktoré produkty sa vaši zákazníci najviac zaujímajú, čo kupujú, čo nie, ako aj koľko času v aplikácií strávia. Viete dokonca analyzovať, ktoré funkcie sú najviac používané a naopak, ktoré sa vôbec nevyužívajú. Dokážete analyzovať geografickú polohu vášho zákazníckeho publika, demografické údaje, informácie o záujmoch a mnoho ďalších zaujímavých štatistík, ktoré následne viete využiť pre efektívne marketingové rozhodnutia.

Sledovaním spôsobu, akým ľudia interagujú s vašou aplikáciou môžete pochopiť, ako ju vylepšiť, aby ste im poskytli ešte lepšiu používateľskú skúsenosť. Pochopenie svojich zákazníkov je kľúčom k úspechu v každej podnikateľskej činnosti.

Čo by mali firmy zvážiť pred vývojom mobilnej aplikácie

Samozrejme, bolo by nerozumné tvrdiť, že vývoj mobilnej aplikácie je prospešný pre každú spoločnosť. Ako prax ukázala, tento mocný nástroj je využiteľný pre veľké množstvo odvetí. Nad vývojom mobilnej aplikácie by mali v prvom rade uvažovať spoločnosti pracujúce v týchto sektoroch:

  • Cestovný ruch – vyhľadávanie hotelov, ubytovania, letovísk, rezervácia vstupeniek, interaktívne mapy
  • Medicína – konzultácie, rezervácie prehliadok, skontaktovanie sa s doktorom, online vzdelávanie
  • Automobilový priemysel – prenájom, opravy a údržba
  • Reštaurácie, kaviarne a gastronómia – propagačné akcie, jedálne lístky, novinky, donáška jedál
  • Zábavné zariadenia a voľný čas
  • Bankovníctvo a financie
  • Vzdelávanie – Online kurzy, e-learning
  • Kozmetický priemysel – stretnutia s odborníkmi, interaktívne cenníky, informácie o službách
  • Doručovacie služby a obchody – katalógy produktov, objednávky cez aplikácie, recenzie
  • Fitness a vzhľad – tréningové plány, online registrácie, recenzie
  • Takmer každý podnik pôsobiaci v sektore služieb

Pochopenie svojich zákazníkov je kľúčom k úspechu v každej podnikateľskej činnosti.

Podnikáte v niektorom z hore uvedených sektorov? Aj vy môžete získať výhody spojené s vývojom vlastnej mobilnej aplikácie, ktoré sme opísali v tomto článku, a tak sa v podnikaní posunúť o úroveň vyššie. Ak vaša firma venuje inej oblasti, je vhodné zvážiť možnosť tvorby mobilnej aplikácie pre interné účely – na skvalitnenie a zefektívnenie firemných procesov.

Záver a zhrnutie

Vývoj mobilnej aplikácie na mieru môže poskytnúť množstvo výhod pre takmer každú spoločnosť. Ak si stále nie ste istý či je mobilná aplikácia pre vás to pravé, dúfame, že vám argumenty v tomto článku pomôžu urobiť to správne rozhodnutie.

Dôležité je si uvedomiť, že každý softvérový nástroj musí riešiť konkrétny problém a prispievať k rozvoju firmy. Z tohto dôvodu je dôležité vývoj mobilnej aplikácie dobre naplánovať, zvoliť tie správne funkcionality a kvalitný dodávateľský tím.

S vývojom mobilných aplikácií vám v Altamire radi pomôžeme. Sme profesionálna softvérová spoločnosť a špecializujeme sa na vývoj softvéru a mobilných aplikácií na mieru. Prezrite si viac o našej firme, našich referenciách a neváhajte nás kontaktovať.

Top